Marini

Hundarna & Jag

Halloj

Publicerad 2013-10-10 23:33:07 i Allmänt

Nu har vi bott i huset i snart en månad, hundgården är snart klar och jag längtar tills vintern kommer så vi får se vad hundarna går för!
Draglinan är färdig knuten och selar är provade och införskaffade.
Aika och Bully tränas, drar cykel och däck.
Aika känner sig fortfarande lite osäker av ljudet bakom sig men de ska tränas bort, hon är ju trots allt endast 9 månader. När hon väl förstår vad som pågår så kommer det gå prima.
Hon är snäll och lyssnar så förhoppningsvis kommer hon att bli en bra ledarhund.
Aika är en oslipad diamat
Bully är stark och har en jävla vilja. Han kommer att ge lill tiken bättre självförtroende.
Det är en stooor skillnad på Aika sen han kom in i vår familj.
Tanken är att utöka med en hund till, antingen en liten rackare från Bullys uppfödare
Eller, att ta en kull på Aika och Bull i framtiden.
 
bygga upp successivt, går det som jag vill i framtiden så har jag mitt 6 hundsspann tillslut.
 
happ happ!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marini Einebrant

Jag heter Marini Einebrant, 18 år, Bor för tillfället i Brunflo med min karl och hunnan. Ska börja sista året på gymnasium, Bild och Form Man räkna ut att hundar och "Bilden" är mitt intresse!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela